Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, January 23, 2010

恨.爱 Already Gone


近期的我比较悠闲,除了每天需要在医院做 observation 之外,也没什么好忙的。无所事事,加上懒惰,便开始追看台湾偶像剧 - “海派甜心”由小猪与杨丞琳饰演。
在第十二集提到了 - 席慕容 这位作家的散文集。。。
又再朋友的部落格里看到她的作品,激发了我对这位作家的兴趣。于是,上网寻找她的作品。

当中出现在“海派甜心”里的散文集:七里香 - 卷六: 囚 - 如果

四季可以安排得极为暗淡
如果太阳愿意
人生可以安排得极为寂寞
如果爱情愿意
我可以永不再出现
除了对你的思念
亲爱的朋友 我一无长物
然而 如果你愿意
我将立即使思念枯萎 断落

如果你愿意 我将
把每一粒种子都掘起
把每一条河流都切断
让荒芜干涸延伸到无穷远
今生今世 永不再将你想起
除了 除了在有些个
因落泪而湿润的夜里 如果
如果你原意

看完了这些偶像剧,觉得自己还挺“废”的,无所谓啦。。。久久“废”一次。。。呵呵。。。也许进了 Clinical Year 都没机会“废”了

偶像剧总会让人发梦,盼望自己有个轰轰烈烈的爱情,又或者是可以遇见一个可以爱你爱得要生要死的人。尤其是《海派甜心〉里的“何言风”又或者是《下一站幸福〉“花托也” ,这两个角色都是扮演着痴情汉,纵使心里很清楚知道女主角依然深爱着男主角,还是心甘情愿,默默地守护在她们身边,做个名副其实的"救生圈”,奢望着奇迹出现的一天。夸张的是,在戏里他们都等待了分别10 年和6年的时间。太扯了吧? 在这世界上,我相信这样的人已经是绝种了,又或者是从来都不曾在现实生活中出现过。。。又或需是,出现了,那幸运的女主角一定是我。。。

最近得知身边的一位朋友,又再是因为远距离的问题而导致分手,这位朋友很伤心,因为她相信了那最不堪一击的承诺,她以为她在他的心目中是特别的,她天真的以为他会等待她的归来,到后来只是梦一场。原来他只是还没找到新的一个而已。她告诉我一句话:I come to a point, I don't want guys in my life anymore。太严重了吧?也许只是一时的伤心欲绝才说出这番话的吧?希望你可以继续活得更精彩,坚强地走下去。。。少了他的牵伴,更好啊。。。你可以更没顾虑地向你的梦想奔跑!!!(也是在告诉自己的话 =P )

假如爱情可以解释、誓言可以修改
假如你我的相遇,可以重新安排
那么,生活就会比较容易
假如,有一天
我终于能将你忘记
然而,这不是随便传说的故事
也不是明天才要上演的戏剧
我无法找出原稿然后将你 将你一笔抹去
——席慕容《错误》

席慕容的爱情诗句,总是透着一股淡淡的忧伤,那么温婉哀怨,令人魂肠愁结、不能释怀。或许青春,抑或爱情本身就是甜蜜中掺杂着淡淡的苦味吧!

最近的我,
just can't help myself from falling in love with this song
一天都不知听了好几百遍,连我隔壁的朋友都向我投诉说她听到怕了,哈哈。。。
Kelly Clarkson - Already Gone

Remember all the things we wanted
Now all our memories, they're haunted
We were always meant to say goodbye
Even with our fists held high
It never would've worked out right
We were never meant for do or die

I didn't want us to burn out
I didn't come here to hold you
Now I can't stop

I want you to know that it doesn't matter
Where we take this road
Someone's gotta go
And I want you to know
You couldn't have loved me better
But I want you to move on
So I'm already gone

Looking at you makes it harder
But I know that you'll find another
That doesn't always make you want to cry
Started with a perfect kiss
Then we could feel the poison set in
Perfect couldn't keep this love alive
You know that I love you so
I love you enough to let you go

I want you to know that it doesn't matter
Where we take this road
Someone's gotta go
And I want you to know
You couldn't have loved me better
But I want you to move on
So I'm already gone

I'm already gone, already gone
You can't make it feel right
When you know that it's wrong
I'm already gone, already gone
There's no moving on
So I'm already gone







2 comments:

  1. Sweetie, dropping by to say Hi, hopefully everything's going well (you know what i meant ;) ) doesn't seem to be mentioning 'that' anymore, so hopefully its over =) *huggiessss*

    ReplyDelete
  2. sweetie, yupe...is over !!!.... tell you something... will send u a mail... =)
    miss you so much....!!!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails