Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, June 20, 2009

祝您父亲节快乐


小时候,总是喜欢和父母亲斗嘴,从来都没有顾虑到他们的感受。。。
犹记得,有一次还被鞭打得蛮严重地,一条条,细细地伤口清晰可见,
但是不服输又倔强的我还是忍住泪水。。。不哭就是不哭。。。

转眼间,爸爸的手上竟然拿着一瓶黄药水,心疼的眼泪在眼中打滚 ,哽咽地说道:“都跟你说不要整天跟父母亲顶嘴了,你还是不听。。。你看,看到你这样难道爸爸不会心疼吗?” 此话一说,我的眼泪即刻破堤而出。。。
我哭,不是因为皮肉上的痛而是看见爸爸心痛的眼泪而哭
。。。
从那一次起,我就告诉自己不可以再让自己的父母亲为我而哭。


爸爸,
我疼爱的爸爸,
每次一定会把最好的留给我。。。

明明自己也很喜欢吃的东西,但只要孩子和老婆喜欢,就会立刻双手拱让。。。

爸爸,
总是负责吃孩子留下的渣滓,
他总是清茶淡饭,孩子却山珍海味

节省自己,把全部的 都花在孩子身上


中学时,
爸爸的颈项肿了起来需要动手术,
我人生中第一次无比的担忧,我不能失去爸爸

眼泪不停地流,彻夜辗转难眠,那时候的我以为是肿瘤

我感谢上帝,原来是 Goiter ( Hyperthyroidism : Grave's Disease )

我们全家人才放下心头大石。。。
(记载: 记得那时候在医院,看见很多病人在病床上,
有些痛苦地伸吟着,有些痛苦得在床上翻来覆去挣扎着,那时侯的我真的觉得医院是一个很恐怖的地方,看着那些病人那么痛苦,心里真的很不舒服,想帮他们却又力不从心,只能眼睁睁地看着他们痛苦着。。。希望不久的未来,我真的能做到我所希望的)


虽然
爸爸是什么大老板,也是社会名人

爸爸没有大屋,也没有名车

但却是人人眼中的好好先生。。

我很骄傲因为我有一个那么好的爸爸


已经年了,
每逢母亲节,父亲节都无法跟他们庆祝。。。真的有点失落

爸爸妈妈,没有我在你们身边, 你们一定要好好照顾自己的健康

--------------------------------------------------------

游子的心声有谁能了解?
皎洁的月亮,
一个人的我在房间里Blogging,

心里的空虚,又有谁来安慰?


只想说,
只有爸爸妈妈永永远远会为了你流下来的眼泪而感到心疼心痛
所以别随随便便再流泪了。。。因为爸爸妈妈真的会心痛
学习努力不再哭泣 因为我会为了爸爸妈妈的心痛而心痛。。。


人们都说爸爸就是女儿上辈子的情人。。。

空窗期了很久,
看见身边的朋友一个个的结婚生子,
总觉得这些幸福好像不会在我人生中发生。。。
幸福------ 它好像离我越来越了。。。

我没事,毋担心,就让一切随缘吧。。。


今天与爸爸通电话,
我跟爸爸说:"如果以后我嫁不出,那怎么办?"
爸爸打趣说:"那不用紧啊...爸爸陪你一辈子..."

爸爸,你一定要长命百岁哦..... 等着你陪我一辈子...... 呵呵..... =P

11 comments:

  1. You'll find your happiness sooner or later, just try not to give-in to your despair, especially not so soon!

    On another note, Happy Father's Day to every...errr....father!

    P/S: you really should blog more in Chinese, nice post...makes me miss my parents a lot too...

    ReplyDelete
  2. 很动人,我喜欢 ;)
    说得对,给父母最好的礼物就是要照顾好自己
    保重喔!

    ReplyDelete
  3. Very touching for me =). I think you feel touching too when your dad told you that, right? ;). It is a very good and fresh blog for me. Thanks a lot!

    ReplyDelete
  4. lim, thanks alot....
    我真的很爱很爱我的爸爸。。。自从我在爱情的失败后,我只相信--〉〉爸爸妈妈对我的爱,才是我人生中唯一永恒的爱。。。
    Relationship?? I reali lost confidence...
    BUt i reali thankyou after 5 yrs u still be there for me even though sumtime i emo to u...sorry n thankyou.. =)

    ReplyDelete
  5. yeah, I agree. Because dad and mon are always love you forever =). well is ok no need to say sorry to me, I belive time can prove every from me to oyu. Will always waiting you ;)

    ReplyDelete
  6. U take care always ok..
    I still hv a long way to go...
    i still hv 2.5 yrs need to stay in Bali..
    So....I can't make any commitment at the moment..just leave it to GOd...
    I believe God will arrange everything for me...
    Meet u in Penang..hehe...Don't forget u wanna bring me for loads of movie n ktv...haha... ( mayb u start regretting dee...haha..)

    ReplyDelete
  7. yeah I agree, but some time not everything must let the GOD to arrange. I believe 机会是要自己争取. Haha! don't worry, I just received my member card yesterday. :p

    ReplyDelete
  8. Har?wat member card? u mean redbox member card?
    do u know how to play squash or tennis?

    ReplyDelete
  9. Yes, redbox member card :p. Haha Tennis long time no play and I never play squash before. Nowday I only jogging and muscle builder for everyday =)

    ReplyDelete
  10. aiyoh....u shud learn tennis mah...i longing to learn tennis ler...i thk tat's cool....haha...

    ReplyDelete
  11. haha! then hope your hand will become bigger and strong :p

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails