Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, June 6, 2009

A Step Closer to The END

After the whole 3 months of hectic life, finally we hv gone thru Musculoskeletal and Neuroscience Block..

NOW,at tis moment, is the TIME OF REST...... physically and mentally as well...
No coffee-overdose,

No tea-overdose,
No outside food,
No salt and MSG overdose,
No somnolence nemore,
No fatigue nemore,
No pimples nemore....haha.......( Hope so )

After the dreaded exam, Thank God that my condition is NOT as bad as wat i thought b4...I thk i can cope stress better den laz time ( at least i won't gone "ki siao" as wat i previously tot i would..haha...) So, remember guyz...you are alwaz tougher then u think... tat's indeed True.. whn the time comes, you will know how to cope it...

The new block coming ---->> Behavior disorders ( Psychiatric ) . Should be a very interesting topic...!!! After tis...another practical exam waiting for me....Aftertat...i CAN GO HOME !!!! Juz left approximately 1.5 month !!!! My sweet sweet HOME.....I'm coming back I'm coming bac...hooray !!!! I miss home so so much...i miss my family and friends....I miss THE FOOD especially...!!

-------------------------------------------------------
在这过去的一个月,发现自己爱上了。。。。 蓝天以及白云
我也开始喜欢蓝色系的东西。。。
每当读书读到很累,或觉得脑袋快要塞满时。。都会伸手打开窗帘,房间的玻璃窗好大,当我掀开窗帘,眼前出现的。。就是一朵又一朵的白云,偶尔会看到鸟儿飞过。。让我的心里头有股莫名的平静。。
偶尔,也会有人放风筝。。但这里的风筝都不是很美丽(竟然是乌鸦的造型 !!黑黑的。。像个巨乌鸦在空中飞翔。。。真是煞风景 >.<"" )
在这过去的几个月,真的发生了很多事。。。
有欢笑,也有泪水,
有矛盾,也有执著的时候
有难熬,也有轻松的时候
我要说的是。。。谢谢你们,
每当我需要你们的时候,尽管你们如此的忙,如此的赶不完所需温习的功课,如此的疲惫,你们都会放下手头上的书,而很有耐性地听我倾诉那无尽头的烦恼,我的心声。。聆听我心中的哭泣。。真的很感激你们,如果不是你们,我真的不知道在这岛屿上要怎么撑下去?
现在的我看似OK... 但我还能撑得住几次的循环呢?可笑的是,我竟然不感到疲惫。。。
读书的压力,我撑得住
友情上地不协调,我撑得住
家里的思念,我撑得住
孤独的侵袭,我撑得住
生活上的压力,我撑得住
但为何就是这个我撑不住??? 真的很讨厌我自己。。。
我一直都很努力的要成为 a better person..
我自认,在每一方面。。。我都在进步着。。。
但就是这个,每次都以为自己已经进步了,但却又很轻易地被打回原型。。。
你们又能在我身边多久呢? 我很清楚地知道,我不能每次都依靠你们。。。
谢谢你们,你们借给我的时间,我无法偿还。。。也没能力偿还。。。
我感谢老天爷,至少在这孤独的岛屿上,我并不孤单。。。
只是有时候,还是会因为找不回以前那种感觉而感到叹息。。。
大家的心质都变了。。。
我庆幸,虽然我们不像小时候般的单纯,
但我相信我们的友谊是比在这个社会上很多人来得真,来得实
我希望,现在是这样,
以后出来社会工作的我们,还是会这样。。。
人们都说,当一个人越长大,身边真正的朋友相继就会越来越少,
我知道这是个无法辨驳的事实,
也许你们读着我Blog的人,会觉得我很天真,但我真地真心渴望这不会发生在我身上。
过去实在太多的遗憾,我没能力挽救遗憾及懊悔,
我能做的只是---努力不再让遗憾发生。。。。。
就好像我在课业上所学到的,无论是任何疾病--- "Prevention is always better then Cure"
所以,我很珍惜现在所拥有的一切。。。
包括亲情,友情,爱情,以及我现在所拥有的,不管是物质上,或是虚幻的。。。一切一切。。。都很珍惜。。。

3 comments:

  1. Is happy to see u finally finish ur exam lo ..hehe.1.5month is not a hard thru month ..very soon.u will reach home and meet those friend that u miss...I tell you,u definetely will miss penang foods from now onwards..hahaha..XD

    ReplyDelete
  2. u are also 1 of the fren tat i miss,u know?
    would u be in penang the time im bec?
    yaya....i miss penang food not only start frm now onwards, instead 3 months ago...been missing penang food so so so much !!!!!!
    I miss hokkien mee,tomyam,bat kut teh.....etc...
    i miss i misss....oh gosh..salivating again..
    u lor...remind me the food ...so bad.=.="

    ReplyDelete
  3. hehehe..Im remind u now..so when we meet time..fecth me go round round whole island and enjoy those food u mention lo ..hehehe..haha now i know u also got miss me de...i will arrange time beck de..dun worry that 1st ..u inform me ..ur exact time reach penang ya

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails