Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, August 24, 2009

洋葱

洋葱

作词:阿信@五月天
作曲:阿信@五月天

如果你眼神能够为我 片刻的降临
如果你能听到 心碎的声音
沉默的守护著你
沉默的等奇迹
沉默的让自己 像是空气

大家都吃著聊著笑著
今晚多开心
最角落里的我 笑得多合群
盘底的洋葱像我 永远是调味品
偷偷的看著你 偷偷的隐藏著自己

如果你愿意一层一层
一层的剥开我的心
你会发现
你会讶异
你是我 最压抑 最深处的秘密

如果你愿意一层一层
一层的剥开我的心
你会鼻酸
你会流泪
只要你能 听到我 看到我的全心全意

听你说你和你的他们
暧昧的空气
我和我的绝望 装得很风趣
我就像一颗洋葱 永远是配角戏
多希望能与你 有一秒专属的剧情

如果你愿意一层一层
一层的剥开我的心
你会发现
你会讶异
你是我 最压抑 最深处的秘密

如果你愿意一层一层
一层的剥开我的心
你会鼻酸
你会流泪
只要你能 听到我 看到我的全心全意
......................................................................

刚看完了星光五PK 选手黄智阳所演绎的“洋葱”
我才开始注意这首歌 (平时很少听杨综伟的歌曲,因为觉得他唱歌虽是好听但太苦情了)
其实我真的很佩服黄智阳的假音。。。也许是唱歌太花巧了吧,还是得不到评审的青睐。
但我真的很喜欢他的唱歌方式,美美地歌声让我听了很舒服。

我也才注意到原来是五月天阿信的作品,让我加倍的欣赏他的创作。
就说那首《你不是真正的快乐 〉。。。歌词是多么的写实。
五月天之所以那么红,也是因为他们的歌曲真的触动了许多人的心璇。
这首歌。。。。我真的好中意哦!!!! (也许贴近 我的心声吧。。。哈哈...)

这几天和许多朋友聊天,感触良多
只想提醒大家,
当现实几乎把你的良心都给埋没了的时候
请永远都别忘记你心里那颗真挚的心

8 comments:

  1. I can't believe I missed you! Just talked to your mum today and I think I mistook your "going back" (To Bali) as going back to Penang! Darn, and I kept thinking I was gonna see you! =(

    ReplyDelete
  2. dear, I feel you sing better than him =)

    ReplyDelete
  3. Wan Ying : U juz found out u missed me??!!! kind of sad u know...i hv been missing u since the day ur mum told me the time u bec.. it's juz a few hour difference..tat's why u could see my post ( amazing holiday) i wrote bout u.whn we gonna meet again? whn u bec to US ??? U make me miss u even more...i thk we hv Tans to share abt our experience and stories.....

    Lim : dear, u havent listen to my singing, how sure u knw i can sing better den him? haha...

    ReplyDelete
  4. LOL dear you forgot last time I told you in red box you sing very nice like super star singer? Hehe is it you getting old to make you become bad memory or you don't have my heart? =(

    ReplyDelete
  5. Gordon : i nvr sing tis song in ktv...maybe next time lar....so how u know i can sing better den him???? I din forgot ok...

    ReplyDelete
  6. because your singer level is same as coco lee dear ;)

    ReplyDelete
  7. haha....u really put me above the par..i'm not that good...maybe i shoud sing more R&B song...becuz coco lee is R&B style wat...
    I gotta sleep dee.. Sorry i can't reply ur sms becuz I called home alot for the laz weeks.. ,abit credit limitation.. hope u uds..
    2moro class start.. u sleep early too...don't let urself fall sick again,k...
    nite =)

    ReplyDelete
  8. ok I get it. I though what happend to you totaly no reply me. since now you already explain to me i will understood. Actualy me also low credit for this month because of insurant i paid RM500 now pokai lo. Hope we can always chat thru msn dear. really miss you so much always think about you =) Have a nice 1st day class~~~!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails